cropped TAGS Header Website


WEB SITE: TAGS Project

PARTICIPANTS:
University of Gloucestershire (UK)
University of Palacky (Czech Republic)
University of Transilvania (Romania)
University of Thessaly (Greece)- Theodorakis Y., Goudas M.
Sport Resolutions (UK)


TAGS is an ERASMUS+ funded project comprising of five partners in four European countries working to develop a teaching resource for University students to develop their awareness of ethical governance in sport. The aim of the resource is to improve the quality of graduates within sports programmes. The outputs focus on the issues of ethical sports governance from a variety of interdisciplinary perspectives.

The aim of the project is to create a standalone educational module in ethical sport governance that can form part of a wider course curriculum on undergraduate pathways in sport.

This project is a direct response to the EU motion passed on 12 December 2016 and adopted on 2 February 2017 on an integrated approach to Sport Policy: good governance, accessibility, and integrity (2016/2143(INI)). The motion notes that ‘recent corruption scandals in sport, and within sports organisations at European and international levels, have tarnished the image of sport, raising voices and questions about the need for genuine and structural reforms of sport governing bodies’

(2016/2143(INI)

This motion supports and encourages,‘education and awareness-raising campaigns and information programmes serving to provide… relevant stakeholders at all levels with advice on [sport governance] and other integrity related matters..’ (18)

and‘calls on international and national federations, and on other providers of education, to ensure that issues pertaining to integrity in sport are included in the curriculum of sport coaching qualifications’ (56)

The motion additionally calls upon EU Member States to promote the education, skills development and training of volunteers in sport in order to assist in the development of better ethical governance in sport.

As such, the aim of the project is to create a standalone educational module in ethical sport governance that can form part of a wider course curriculum on undergraduate pathways in sport, such as sport development, sport coaching, sport management and sport and exercise science, who may seek future employment in the sport governance sector. This will enhance the skills and employability of students on issues related to fairness, equity, transparency, the democratic management and participatory structures of good governance in sport, in line with Articles L and N of EU motion 2016/2143(INI). The educational resource will be designed so that it can also be used in short courses and continuing professional development. It therefore can be utilized by sport governing bodies as part of their wider professional development programmes in order to directly influence and improve governance at the national level. The module will be designed to include content that provides students with the skills to recognize and develop good practice in ethical sports governance. In accordance with Article L of the EU motion that notes that ‘sport tribunals have a central role to play in… good governance’ this project will draw upon cases provided by leading EU sport dispute services in order to identify good practice and areas for improvement in sports governance.


Διδασκαλία για κατανόηση της ηθικής διακυβέρνησης στα αθλήματα
Χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα Erasmus+

Το TAGS είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ και στο οποίο συμμετέχουν πέντε εταίροι από τέσσερις Ευρωπαϊκές χώρες με στόχο την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για φοιτητές/τριες για την ενίσχυση της κατανόησης θεμάτων σχετικά με την ηθική διακυβέρνηση στα αθλήματα. Το εκπαιδευτικό υλικό θα βελτιώσει την ποιότητα των αποφοίτων αθλητικών σπουδών μέσω της ανάπτυξης ενός μαθήματος το οποίο θα σχεδιαστεί αποκλειστικά για θέματα ηθικής στα αθλήματα χρησιμοποιώντας ποικιλία διεπιστημονικών προσεγγίσεων έτσι ώστε να καταστήσει τους φοιτητές/τριες ικανούς/ές να αναπτύσσουν καλές δομές, πολιτικές και διαδικασίες διοίκησης στη μελλοντική τους καριέρα.

Σχετικά με το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα αυτό είναι μια άμεση ανταπόκριση στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 12 Δεκεμβρίου 2016 η οποία προσαρμόστηκε στις 2 Φεβρουαρίου 2017 σχετικά με μια ενοποιημένη προσέγγιση στην αθλητική πολιτική: καλή διακυβέρνηση, προσβασιμότητα και εντιμότητα (2016/2143(INI). Η πρόταση σημειώνει ότι «πρόσφατα σκάνδαλα διαφθοράς στα αθλήματα και στους αθλητικούς οργανισμούς σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο έχουν αμαυρώσει την εικόνα του αθλητισμού ξεσηκώνοντας φωνές και ερωτήματα σχετικά με την ανάγκη για αυθεντικές και δομικές μεταρρυθμίσεις στους φορείς αθλητικής διακυβέρνησης». Η πρόταση αυτή υποστηρίζει και ενθαρρύνει «καμπάνιες ενίσχυσης της ενημέρωσης και εκπαίδευσης και προγράμματα πληροφόρησης τα οποία να παρέχουν … στους ενδιαφερόμενους σε όλα τα επίπεδα συμβουλές για [τη διακυβέρνηση στα αθλήματα] και για άλλα θέματα που σχετίζονται με την εντιμότητα στα αθλήματα …» (18) και «καλεί εθνικές και διεθνείς ομοσπονδίες και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς να διασφαλίσουν ότι θέματα που σχετίζονται με την εντιμότητα στα αθλήματα συμπεριλαμβάνονται στα  προγράμματα σπουδών εκπαίδευσης και πιστοποίησης προπονητών» (56). Η πρόταση καλεί επιπρόσθετα τα κράτη μέλη της Ένωσης να προωθήσουν την εκπαίδευση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την εκπαίδευση εθελοντών στα αθλήματα προκειμένου να βοηθήσουν στην ανάπτυξη μιας καλύτερης ηθικής διακυβέρνησης στα αθλήματα.

Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός αυτόνομου μαθήματος για την ηθική διακυβέρνηση στα αθλήματα το οποίο θα αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος σπουδών για προπτυχιακούς φοιτητές/τριες αθλητικών σπουδών με ειδικεύσεις όπως προπονητής αθλημάτων, αθλητική διοίκηση, επιστήμες της άσκησης και των αθλημάτων, και οι οποίοι πιθανά να αναζητήσουν μελλοντικά εργασία σε τομείς αθλητικής διακυβέρνησης. Το μάθημα αυτό θα ενισχύσει τις δεξιότητες και την απασχολησιμότητα των φοιτητών/τριων σε θέματα σχετικά με τη δικαιοσύνη, την ισότητα, την διαφάνεια, τη δημοκρατική διαχείριση και τις συμμετοχικές δομές διακυβέρνησης στα αθλήματα, σε συμφωνία με τα άρθρα Λ και Ν της πρότασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2016/2143(INI). Το εκπαιδευτικό υλικό θα σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σύντομα προγράμματα και σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης. Θα μπορεί επομένως να χρησιμοποιηθεί και από φορείς αθλητικής διακυβέρνησης ως μέρος των ευρύτερων προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης που εφαρμόζουν με σκοπό να επηρεάσουν  και να βελτιώσουν άμεσα τη διακυβέρνηση στα αθλήματα. Το μάθημα θα σχεδιαστεί ώστε να περιλαμβάνει περιεχόμενα που θα παρέχουν στους φοιτητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες αναγνώρισης και ανάπτυξης καλών πρακτικών σχετικά με την ηθική διακυβέρνηση στα αθλήματα. Σε συμφωνία με τα άρθρα Λ και Ν της πρότασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οποία τονίζουν ότι «τα αθλητικά δικαστήρια έχουν ένα κεντρικό ρόλο να διαδραματίσουν στην … καλή διακυβέρνηση», το πρόγραμμα αυτό θα χρησιμοποιήσει υποθέσεις  από Ευρωπαϊκές υπηρεσίες επίλυσης αθλητικών διενέξεων ώστε να εντοπίσει καλές πρακτικές και περιοχές για βελτίωση στην αθλητική διακυβέρνηση.



Photo: The TAGS team in Brasov


Print   Email